Projectaanpak

Voor elk project werken we met een zogeheten OTAP straat. OTAP staat voor Ontwikkeling Test Acceptatie en Productie. Wij ontwikkelen en testen op de O- en T-omgeving. U test, vult en accepteert op de A-omgeving. De live versie van de applicatie wordt geïnstalleerd op de P-omgeving.

Agile / Scrum

Voor elk project wordt de projectaanpak in overleg afgestemd. Onze voorkeur gaat hierbij uit naar een “Agile-aanpak” met korte lijnen tussen het NORISK projectteam en uw projectleden. Wij maken gebruik van de inzichten van de werkwijze Scrum waar we binnen iteraties ontwikkelen om zo voorspelbaarheid te optimaliseren en risico’s onder controle te houden. Onze slogan is dan ook niet voor niets: “Risico’s neem je maar in je eigen tijd!

Wij ontwikkelen en werken graag samen met u, waarbij we voortschrijdend inzicht en veranderingen niet uit de weg gaan. Het eindresultaat is immers het belangrijkst: te weten een goed werkende applicatie waar opdrachtgever en NORISK Software beiden trots op zijn.

In grote lijnen ziet een project er als volgt uit:

1. Voorbereiding

Tijdens deze fase bespreken we samen met u de definitieve doelstellingen en het pakket van eisen binnen het traject. Ook wordt de offerte geschreven.

2. Ontwerp

In deze fase worden functionaliteiten vastgesteld en ontworpen en kiezen of ontwikkelen we de grafische vormgeving.

3. Productie en implementatie

Tijdens deze fases configureren en installeren we architectuur in uw ontwikkelstraat. Daarnaast ontwikkelen we verschillende views (pagina’s). We werken eventueel in een aantal sprints per onderdeel. De applicatie wordt al tijdens ontwikkeling grondig getest door onze ontwikkelaars.

In deze fase wordt ook de werkende applicatie op de acceptatie-omgeving opgeleverd en kunt u beginnen met het vullen en testen van de applicatie. Ook vindt hier de training van de beheerders plaats. U kunt na uw test verbeteringen of eventuele onvolkomenheden aan ons doorgeven. Na acceptatie wordt de applicatie verplaatst naar de productie-omgeving, waarna deze toegankelijk wordt voor het publiek.

4. Onderhoud

Nadat een project is opgeleverd, ontstaan er meestal na korte tijd nog vragen of worden er nog verstoringen in de software gevonden. Om deze vragen te beantwoorden en om verstoringen te herstellen hanteren wij na de formele livegang een nazorgperiode.

Tijdens deze fase start ook de hostingservice en bieden we support. Wij bieden klanten voortdurend ondersteuning bij het gebruik van hun nieuwe applicaties. Een applicatie is immers nooit af en dus plannen we graag onze meer-doen-met-software gesprekken. Hierin bespreken we of de applicatie nog voldoende voldoet aan eventuele nieuwe eisen of ontwikkelingen en bespreken we nieuwe mogelijkheden die zijn ontstaan.

×
Hallo, wij zijn bereikbaar via Whatsapp. Groet, Erwin.